Rozwój narzędzi, które dedykowane są realizowaniu kampanii reklamowych w sieci, przekłada się na możliwość zebrania bardziej szczegółowych informacji na temat zasięgu strony, jak też ilości i jakości wejść. To kluczowe dane, które pozwalają na optymalizację kampanii pod kątem wyznaczonych celów. Z jakich narzędzi, które oferuje Google, warto skorzystać, by polepszyć wyniki prowadzonej kampanii?
Prowadzenie kampanii reklamowej w sieci, tym poprzez Google, wymaga ciągłej czujności. Kluczowe jest zbieranie informacji na temat ruchu na stronie, ilości i jakości wejść, średniego czasu, jaki użytkownik spędził w witrynie, ponieważ pozwala to na optymalizację kampanii, ale również treści na stronie. Przede wszystkim do podstawowych narzędzi trzeba zaliczyć Google Analytics, które jest niezmiernie przydatne, jeśli chodzi o monitorowanie ruchu na stronie. Drugim narzędziem, które powinno być stosowane jeszcze przed rozpoczęciem kampanii jest np. podgląd i diagnostyka reklam. To funkcja, która pozwala na sprawdzenie, czy reklama jest wyświetlana pod danym słowem kluczowym. Dzięki temu można lepiej dopasować frazy do danej kampanii reklamowej. Jednocześnie, wykorzystując planer słów kluczowych można uzyskać informacje, jakie słowa kluczowe są wpisywane przez użytkowników najczęściej. Obecnie, kampanie Google AdWords dla firm prowadzone są przez profesjonalne agencje interaktywne. Wszystko dlatego, iż potrzebna jest specjalistyczna wiedza i odpowiednie umiejętności, by skutecznie realizować poszczególne cele marketingowe.