Zawieszenie pneumatyczne to doskonałe połączenie pewnego prowadzenia i komfortu jazdy. Niestety instalacja ta potrafi generować różnego rodzaju usterki, które najczęściej spowodowane są zwyczajnym zużywaniem się jej komponentów. Przedstawiamy najczęściej występujące problemy z zawieszeniem pneumatycznym.
Układ składa się z bardzo wielu elementów, jednak najważniejszym są miechy, zastępujące amortyzator oraz sprężynę ze standardowego, tradycyjnego zawieszenia. Miechy te bardzo intensywnie pracują na nierównościach, przez co następuje ich kurczenie oraz rozszerzanie. Po wielu tysiącach kilometrów powstają w nich nieszczelności, które z czasem mogą powiększyć się na tyle, że doprowadzą do kłopotów z pracą zawieszenia. Na szczęście naprawa tej usterki nie jest problematyczna. Wystarczy kupić nowe podzespoły, co można uczynić np. pod adresem https://thomasmarkt.com/2218-q8 i zlecić ich montaż, bądź posiadając odpowiednie umiejętności – przeprowadzić go samodzielnie.
Sercem całego układu jest kompresor powietrza, który napędzany jest przez silnik elektryczny, a czasami bezpośrednio z silnika spalinowego, poprzez pasek. Zdarza się, że sprężarka ulega jakiemuś uszkodzeniu po wielu latach ciągłej pracy. Spada wtedy jej wydatek, co powoduje że nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego dla układu ciśnienia. Powoduje to, że auto źle się prowadzi, jest niestabilne, a na nierównościach może nawet dobijać podwoziem do powierzchni asfaltu. Tak uszkodzoną sprężarkę należy wymienić na nową lub poddać regeneracji.