Układ zawieszenia w samochodzie odpowiedzialny jest za utrzymanie nadwozia na odpowiedniej wysokości ograniczając wstrząsy podczas jazdy oraz zwiększając sterowność auta. Sposób jego konstrukcji oraz rodzaj ma tak naprawdę wpływ na komfort jazdy i bezpieczeństwo kierującego oraz pasażerów. Wyróżniamy różne zawieszenia w samochodach osobowych. Oto zestawienie kilku z nich oraz przybliżenie ich zastosowania i sposobu działania.
W samochodach wyróżniamy tak naprawdę 3 główne rodzaje układów zawieszenia: zależne, półzależne oraz niezależne czyli tzw. kolumna McPhersona.
Jest to zawieszenie najczęściej stosowane w samochodach ciężarowych oraz terenowych. charakteryzuje się naprawdę dużą wytrzymałością. Sterowność auta jest nieco ograniczona, ponieważ koła na osi są sztywno połączone.
Jest to zawieszenie, które przede wszystkim poprawia przyczepność samochodu, jednak słabo izoluje od wstrząsów. Koła na osi lekko na siebie oddziałują, a na belce, która jest stabilizatorem, zamontowane są wahacze wzdłużne.
Jest to zawieszenie powszechnie stosowane w samochodach osobowych, ponieważ dobrze izoluje od wstrząsów zapewniając duży komfort jazdy. Koła na osi przemieszczają się niezależnie od siebie dlatego też sterowanie samochodem jest łatwe i stabilne.
Podkręcanie silnika dodaje samochodom sportowej mocy i elastyczności, jednak dopiero odpowiednie zawieszenie pozwala w pełni cieszyć dobrze przygotowanym, ulepszonym autem. Aby zagwarantować sobie nie tylko sportowe osiągi w codziennej podróży ale również ochronę przed korozją warto zainteresować się produktami najwyższej jakości. Firma Eibach mając wieloletnie doświadczenie w produkcji amortyzatorów i sprężyn ma w swojej ofercie zawieszenia gwintowane wysokiej jakości, które mogę wyjątkowo podkreślić sportową moc w posiadanym samochodzie. Pod następującym adresem internetowym https://eibach.pl/page/zawieszenia-gwintowane-eibach-pro-street-s/ można bliżej zapoznać się z ofertą oraz uzyskać dane kontaktowe do indywidualnej konsultacji.