Home>Pieniądze i biznes>Jak badać grupę docelową za pomocą UX?

Jak badać grupę docelową za pomocą UX?

Badacz UX to osoba, która bada i analizuje zachowania użytkowników, aby stworzyć doświadczenie, które jest dla niego korzystne. Są odpowiedzialni za zrozumienie swojej grupy docelowej, projektowanie prototypów i przeprowadzanie ankiet. Aby jednak lepiej poznać możliwości wynikające ze znajomości doświadczeń użytkownika, należy zaczerpnąć audytu UX, który oferuje niejedna doświadczona agencja interaktywna. 

Kluczowym czynnikiem w tym procesie jest skonfigurowanie asystenta AI do badania docelowych odbiorców. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas, dowiadując się, jakich treści oczekują Twoi odbiorcy, zanim zaczniesz dla nich projektować. 

Na przykład, jeśli jesteś marketerem próbującym projektować treści dla wczesnych użytkowników nowej technologii, Twoje badania ujawniają, że Twoi odbiorcy potrzebują informacji o najnowszych technologiach. Możesz to wykorzystać, aby usprawnić swoje działania w zakresie marketingu cyfrowego. Asystent AI, taki jak CognitiveSEO dla SEO, może być bardzo przydatny w tym procesie. Takie rozwiązanie możesz bliżej poznać podczas audytu UX.

Jeśli masz złożona strona internetowa z wieloma stronami i tysiącami słów kluczowych, CognitiveSEO okaże się niezwykle użyteczny. Pozwoli na automatyczne wykrywanie słów kluczowych spamu. Z chwilą, gdy masz do czynienia ze stroną, która jest wypełniona spamerskimi słowami kluczowymi CognitiveSEO wykryje je i wyeliminuje z treści. 

Kluczowe kroki w procesie badania UX

UX pod uwagę bierze interakcję człowieka z produktami w celu ulepszenia ich projektu i uczynienia ich bardziej użytecznymi.

Proces poszukiwania odpowiednich osób do Twojego projektu badawczego jest jednym z najważniejszych kroków w procesie badania UX. Musisz znaleźć ludzi, którzy są ekspertami w swojej dziedzinie, dobrze rozumieją Twój produkt i będą w stanie udzielić Ci wysokiej jakości informacji zwrotnych.

Zbieranie danych to ważny krok w podczas audytu UX. Zbieranie danych może odbywać się ręcznie lub poprzez ankiety. Gromadzone dane powinny zawierać informacje o tym, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoim produktem, jak na niego reagują oraz co im się w nim podoba lub nie podoba.

Rodzaje person i dlaczego są ważne

Dla UX istotne są persony – to fikcyjne postacie w otoczeniu biznesowym. Stanowią idealną osobę, która reprezentuje grupę docelową firmy. Celem person jest pomoc firmom w lepszym zrozumieniu konsumentów i tworzeniu treści, które do nich przemawiają.

Trzy rodzaje person to:

– Persona docelowa: Persona docelowa to idealny klient lub użytkownik, który reprezentuje rynek docelowy firmy. Jest często używany jako sposób mierzenia sukcesu, ale może być również używany jako przewodnik przy tworzeniu treści i strategiach marketingowych.

– Persona sprzedawcy: Ten rodzaj persony koncentruje się na motywacjach i celach, a nie na danych demograficznych lub zachowaniach. Zwykle zawiera informacje o tym, jak firma może przekonać tego typu użytkownika do zakupu produktu lub usługi.

– Inne rodzaje

Jak przeprowadzić skuteczny wywiad z użytkownikiem, aby poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców

Ważne jest przeprowadzenie wywiadów z użytkownikami w celu poznania potrzeb i oczekiwań odbiorców. Można to zrobić, zadając pytania, które pomogą ci lepiej zrozumieć, czego chcą i jak tego chcą.

Pytania do wywiadów z użytkownikami:

– Jakie są Twoje cele?

– Jakie są twoje potrzeby?

– Jakie są Twoje oczekiwania?

– Jak chcesz się z Tobą skontaktować?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedem + sześć =