Home > Pieniądze i biznes > Co wstawić w nowoczesnym sklepie?

Co wstawić w nowoczesnym sklepie?

Zaczęliśmy już przyzwyczajać się do dosyć konsumpcyjnego stylu życia oraz do łatwości zakupu artykułów związanych z różnymi dziedzinami życia. sklepy bywają coraz większe, są zlokalizowane w jednym miejscu, jakim jest galeria handlowa. Jednak wraz z rozwojem handlu i pojawieniem się dość sporej konkurencji w niemal każdej jego gałęzi, zarówno pojedyncze sklepy, jak i rozbudowane sieci, czy nawet całe centra muszą zadbać o odpowiedni wizerunek i wygląd.

Podstawą będą:

  • właściwa obsługa klienta
  • informacja
  • jasność działania także pod kątem reklamacji

Oprócz tego liczy się także bogaty i dobrej jakości asortyment oraz odpowiednie wyposażenie sklepu i przestrzeni handlowych – chodzi o meble sklepowe, witryny, sposób prezentacji towaru.

Sprostać wymaganiom klientów

Wraz z coraz większym wyborem na rynku, wielu klientów zaczęło mieć coraz większe wymagania – zarówno co do samych artykułów oraz usług, jak i ich prezentacji oraz sprzedaży. Nic więc dziwnego, że będą oczekiwać specjalnego traktowania, zwłaszcza przy zakupie przedmiotów i usług ekskluzywnych. Tak, czy owak, firmy i właściciele sklepów muszą dzisiaj szybko dostosowywać się do zmian na rynku oraz w relacjach z klientami.

Żyjemy w czasach szybkiego rozwoju techniki. Komputery, laptopy, smartfony, tablety i inne urządzenia towarzyszą nam na każdym kroku. To z nich czerpiemy więcej informacji na różne tematy. Interakcja na żywo lub przez telefon ze sprzedawcą lub infolinią stały się dla wielu drogą drugorzędną w poszukiwaniu i doradztwie co do zakupu. Coraz więcej osób woli kupować – nawet ubrania – przez Internet. Jeśli już pójdą do sklepu, liczą na:

  • dostęp do dość sporego asortymentu w jednym miejscu
  • intuicyjne rozmieszczenie sprzedawanych artykułów
  • estetykę miejsca
  • łatwość dostępu do informacji
  • ogólną wygodę i miejsce do odpoczynku

Jak ułatwić relację klient-sklep?

Pozytywny wpływ będzie miało na to odpowiednie wyposażenie miejsca. Sprzedawane artykuły powinny być prezentowane na dobrej jakości półkach, wieszakach i ladach. Ale to nie wszystko. Liczba sprzedawców musi być dostosowana do oczekiwanej liczby klientów. Trzeba jednak pamiętać, że – choćby podczas wyprzedaży – może ich być jeszcze więcej, a będą oni oczekiwać szybkiej obsługi lub możliwości otrzymania wyczerpujących informacji. I na to znajdzie się sposób bez konieczności zatrudniania dodatkowego personelu.

Pierwszym rozwiązaniem, które może pomóc w takich sytuacjach, są kioski interaktywne. To proste w użyciu, intuicyjne urządzenia, które mogą pokazywać wszystkie istotne wiadomości, dosłownie na kliknięcie jednym palcem. Klienci są więc w stanie sami dowiedzieć się w takim punkcie, czy jest możliwy aktualnie zakup konkretnego produktu, w konkretnym rozmiarze, kolorze i o wymaganych parametrach. Jeśli nie ma danego towaru aktualnie na składzie, kierownictwo sklepu może od razu wpisać w pamięci kiosku przewidywany termin dostawy konkretnego towaru.

Dodatkowo często zawiera się tu najróżniejsze porady związane z branżą konkretnego sklepu.
Jeśli sklep lub cała galeria handlowa to dość spory obszar, klientowi pomoże się tu odnaleźć wayfinder. Urządzenie takie w bardzo prosty sposób pokazuje, co i gdzie się znajduje na danej przestrzeni handlowej. Klient łatwo znajdzie tu drogę do konkretnego punktu usługowego. Dodatkowo widzi mapkę całego miejsca, co przyspieszy podjęcie właściwej decyzji dotyczącej tego którędy iść.

Trzeba pamiętać, że w przypadku sporych przestrzeni może zaistnieć potrzeba więcej, niż jednego takiego urządzenia – wayfindery są porozstawiane chociażby przy wszystkich wejściach do obiektu i innych kluczowych miejscach – np przy restauracjach, czy miejscach do odpoczynku.

Korzystanie z rozwiązań nowoczesnych technologii stanowczo ułatwia zakupy klientowi oraz obsługę personelowi sklepu, czy galerii handlowej. Klienci oczekują wszelkich możliwych ułatwień, a jeśli można im to zagwarantować poprzez łatwe w obsłudze urządzenia, będzie to z korzyścią i dla sklepów i dla samych kupujących.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dziewiętnaście − dwanaście =