Salony sprzedażowe to miejsca, gdzie klient może zobaczyć produkty na własne oczy, a także ich dotknąć. Aby jednak zakupy w takim miejscu naprawdę były miłym doświadczeniem dla odwiedzających, należy zadbać o ich odpowiednie dostosowanie do ich potrzeb. Zdecydowanie najważniejszą kwestią związaną z tym zagadnieniem jest właściwe zaprezentowanie produktów, a więc stworzenie przejrzystej i przyjaznej ekspozycji. Jak prawidłowo o nią zadbać w każdym sklepie?
Podstawowa zasada mówi, że im mniej asortymentu zostanie wystawione na półki, tym lepiej. Rzeczywiście jest to jak najbardziej prawidłowe podejście, ponieważ przesyt produktów mógłby być zbyt przytłaczający dla klienta. Doprowadziłby do oddalania decyzji o zakupie konkretnych dóbr, ponieważ trudniej będzie ją podjąć z uwagi na dużą ilość propozycji. Poza tym niezwykle ważne jest utrzymanie porządku, a więc stałe uzupełnianie ewentualnych braków na regałach, a także układanie rzeczy według kategorii. To zachować wysoką estetykę, a jednocześnie pozwoli lepiej odnaleźć się w salonie wszystkim konsumentom. Schludna aranżacja z pewnością zachęci do powtórnych zakupów. Uzupełnieniem tego musi być skuteczna reklama oferty. Aby zwrócić uwagę na polecany asortyment można pomyśleć nad dobrej jakości standami kartonowymi, które są doskonałym nośnikiem treści. Można je ustawić w dowolnym miejscu, w tym pomiędzy półkami, przed ladą czy też w witrynach. Dzięki nim salon zwiększy swój wpływ na osoby niezdecydowane.