Gdy nadchodzą pierwsze zimowe mrozy, większość właścicieli motorów i skuterów chowa swoje maszyny do garaży, piwnic oraz innych bezpiecznych miejsc. Nieużytkowany pojazd musi jednak zostać zawsze we właściwy sposób przygotowany do zimowania. W przeciwnym razie na wiosnę mogą nas spotkać przykre konsekwencje choćby w postaci konieczności jego naprawy, często kosztownej. Jednym z elementów wartych sprawdzenia są dętki motocyklowe – powinny być one pozbawione jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych.
Przygotowując motor lub skuter do zimy, w pierwszej kolejności należy uzupełnić bak paliwa, gdyż zapobiega to korodowaniu zbiornika od wewnętrznej strony. Konieczne jest również dokładne zweryfikowanie stanu owiewek i żarówek. Sprawdźmy też wariator, który odpowiada za dynamikę jazdy i osiągane prędkości. W razie potrzeby trzeba go wymienić na nowy. Jeśli chodzi o wariator skuter 4t jest typem pojazdu, do którego najłatwiej taki element znaleźć na rynku. Następny krok polega na porządnym wyczyszczeniu i umyciu maszyny z uwzględnieniem zarówno części plastikowych, jak i metalowych (karoseria, przekładnia, sprzęgło, karter, felgi, rura wydechowa, wnętrze schowka itp.). Pozostałe niezbędne czynności to:
– skontrolowanie przekładni i wymiana oleju
– spuszczenie z chłodnicy starego płynu i wlanie do niej nowego
– ocena stanu klocków i tarcz hamulcowych
– wyjęcie i umycie gąbki znajdującej się w plastikowej obudowie filtru powietrza
– sprawdzenie ogumienia (ciśnienie, uszkodzenia mechaniczne itp.)
– wyregulowanie gaźnika i wyczyszczenie go benzyną, a także nasmarowanie cylindra
– wyjęcie akumulatora i przeniesienie go w ciepłe oraz suche miejsce