Polski rynek franczyzy rozwija się w szybkim tempie. Wynika to z faktu, że w Polsce wciąż jest wiele możliwości, a poziom konkurencji jest stosunkowo niski.
Bez względu na to, w jakim biznesie działasz, franczyza uznawana jest za dobry pomysł na biznes w Polsce. Istnieje wiele powodów, dla których przedsiębiorcy powinni rozważyć ten model biznesowy. Oto niektóre z nich:
Zamiast zakładać własną firmę, możesz zapłacić franczyzodawcy za jego wiedzę, szkolenia i materiały marketingowe. Dzięki temu będziesz mieć znacznie lepszy start. Uzyskasz również dostęp do istniejącej wcześniej bazy klientów, którzy znają już markę i chętnie korzystają z jej usług.
W ramach umowy z franczyzodawcą zwykle otrzymuje się pewną formę stałego wsparcia (osobiście lub zdalnie). Może ono obejmować ogólne porady na temat tego, jak najlepiej prowadzić firmę, a także pomoc techniczną. Dodatkowo zwykle na początku zapewnione są szkolenia wprowadzające, na których będziesz mógł poznać podstawy działań.
Kolejną korzyścią z franczyzy jest to, że zapewnia ona rozpoznawalność marki wśród klientów, ponieważ można używać tej samej strategii brandingowej dla wszystkich sklepów na całym świecie. Dzięki temu już na starcie zyskujesz bazę klientów, którzy znają i cenią Twoją markę.