Rodzaje zawieszeń stosowane w samochodach mogą być przeróżne. Standardowy typ został już częściowo wyparty przez system z wielowahaczowy, który daje większy komfort prowadzenia i pewność w zachowaniu auta na drodze. Jednak za najbardziej komfortowe uważane jest zawieszenie pneumatyczne, co jednak nie jest jego jedyną zaletą. Sprawdzamy jakie jeszcze kwestie przemawiają za tym, by wybrać pojazd z zawieszeniem na sprężone powietrze.
Pneumatyka przede wszystkim kojarzy się nam z ogromnym komfortem podróżowania. I rzeczywiście, auta posiadające ten typ zawieszenia są niesamowicie wygodne. Nie znaczy to jednak, że są aż tak „miękkie”, że na zakrętach przechylają się niebezpiecznie, powodując utratę stabilności prowadzenia. Taką konfigurację umożliwia nawet zwykły wielowahacz, czyli spora wygoda ale kosztem pewności jazdy. W przypadku pneumatycznego zawieszenia do Citroena C4 Picasso, mamy do czynienia z systemem, który na bieżąco likwiduje przechyły nadwozia. Daje nam to zarówno duży komfort, ale również lepsze właściwości jezdne.
Wiemy już więc, że wybierając auto z zawieszeniem pneumatycznym możemy liczyć zarówno na wygodę, jak i pewność prowadzenia. Czy idzie to jednak w parze z trwałością? Okazuje się, że powyższe rozwiązanie wcale nie musi być awaryjne. Gdyby tak było, zawieszeń na sprężone powietrze nie stosowano by od dziesięcioleci w ciężarówkach i autobusach, które pokonują w całym swoim życiu miliony kilometrów. Jeśli jednak doszłoby do jakiegoś uszkodzenia, pneumatykę można łatwo diagnozować i naprawiać. Wchodząc na poniższą stronę https://thomasmarkt.com/553-naprawa-zawieszenia-pneumatycznego znajdziemy dodatkowe informacje na ten temat, a także przykładowe ceny części zamiennych.