W dobie rozbuchanej konsumpcji producenci i sprzedawcy prześcigają się w pomysłach jak zdobyć uwagę klienta. Plakaty, kampanie w środkach masowego przekazu, ulotki reklamowe, promocje cenowe – to tylko niektóre ze sposobów pozyskania zainteresowania ewentualnego nabywcy. Do tych sposobów można również zaliczyć użycie tekturowych standów.
Dodatkowe ekspozytory towaru, bo tym właśnie są standy tekturowe, mają za zadanie dodatkowo wyeksponować promowany właśnie produkt. Może przybrać różne formy. Na standzie półkowym ustawimy towar według specjalnie opracowanego layoutu – od artykułów tekstylnych, poprzez kosmetyki, aż po książki i małe AGD.
Standy eliptyczne, na których zostanie umieszczona grafika z promowanym artykułem, mogą skierować klienta do miejsca, w którym ów produkt znajduje się na sklepie. Doskonałym środkiem na zwrócenie uwagi jest również stand płaski, na którym postać naturalnej wielkości reklamuje skuteczność i wspaniałe cechy naszego wyrobu. Dodatkowo można umieścić na nich kieszenie na ulotki, dzięki którym jeszcze lepiej zaprezentujemy towar.