Wizytówka jest jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów na pozostawienie klientowi danych kontaktowych do firmy. Znajdujące się na niej informacje pozwalają szybko skontaktować się z organizacją, dają też wiedzę na temat przedmiotu działalności danej jednostki. Projekt wizytówki wykonać można samodzielnie, bądź zlecić jego przygotowanie firmie zewnętrznej. W obu przypadkach należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
Elementarną kwestią przy projektowaniu wizytówki jest dobór szaty graficznej. Blankiet firmy budowlanej powinien wyglądać inaczej, niż wizytówki firmowe biura rachunkowego. Zamiast wybierać uniwersalne szablony, warto stawiać na grafikę, dzięki której klient zapamięta do kogo należy karta kontaktowa. Trzeba jednocześnie dbać o czytelny charakter wizytówki – litery z tekstem muszą być widoczne na kolorowym tle.
Na wizytówce muszą znaleźć się dane kontaktowe do firmy. Poza nazwą i logiem warto pamiętać o numerze telefonu do centrali, czy adresie siedziby. Można także podać adres skrzynki mailowej, czy NIP pomocny zwłaszcza przy uzupełnianiu dokumentów. Rewers wizytówki może być miejscem do opisania przedmiotu działalności firmy. Warto wypisać tu ogólne obszary pracy przedsiębiorstwa, stawiając na przejrzystość i zwięzłość.
Ostatnia rzecz, o której należy pamiętać to prawidłowy dobór czcionki, układ elementów graficznych i rozmiar wizytówki. Blankiet wręczany klientowi powinien być maksymalnie czytelny. Lepiej zawrzeć na nim mniej informacji, ale użyć do tego czcionki dobrze widocznej po wydrukowaniu. Warto także pamiętać o rozmiarze wizytówki. Najlepiej, by miała ona wymiary karty do bankomatu lub dowodu osobistego, tak by można ją było przenosić w portfelu.