Współcześnie technologie informatyczne znajdują zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Biznes nie jest tu wyjątkiem. Internet pozwala bowiem dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych klientów, niż tradycyjne kanały reklamowe. Dodatkowo, umiejętne korzystanie z nowatorskich narzędzi, może przynieść firmie znaczne korzyści.
Strona internetowa przedsiębiorstwa nie jest już najważniejszą wizytówką biznesu i świadectwem jego nowoczesności. Obecnie rolę te przejmują firmowe aplikacje. Pozwalają one klientom łatwo i wygodnie zapoznać się z ofertą marki, zamówić wybrane usługi, rozliczyć należność za nie lub przystąpić do programów partnerskich i uzyskać bonusy. W aplikacjach mobilnych Android można ustawić opcję powiadomień o asortymentowych nowościach, poprosić konsumentów o dodanie uwag lub ocen, które dla przedsiębiorcy zawsze stanowią cenną informację zwrotną. Co więcej, elementy personalizujące sprawiają, iż klient dostaje do dyspozycji narzędzie, które będzie wyprofilowane pod kątem jego oczekiwań.
W świecie, w którym świadomość konsumentów i ich wymagania są bardzo wysokie, a konkurencja nie śpi, mobilne wsparcie biznesu jest koniecznością. Dzięki niemu firma daje klientowi sygnał, że chce i potrafi sprostać jego oczekiwaniom, liczy się z nimi, umie zapewnić mu wygodę korzystania ze swoich usług oraz rozumie, czym jest nowoczesny marketing. Tym samym buduje swój profesjonalny wizerunek na takich filarach jak nowoczesność, fachowość, dotrzymywanie kroku zmianom zachodzącym na rynku, elastyczność. Z punktu widzenia PR są to zalety nie do przecenienia!