Jak założyć spółkę komandytową?
Pieniądze i biznes
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak założyć spółkę komandytową?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się rozmaitymi czynnikami ryzyka.   Na niektóre z nich przedsiębiorca nie ma wpływu, warto jednak zastosować formę prawną prowadzonej firmy, która pozwoli ograniczyć straty w wypadku niepowodzenia przedsięwzięcia. Jedną z nich jest spółka komandytowa. Co warto o niej wiedzieć?

Spółka komandytowa – podstawowe informacje

Działanie spółki komandytowej regulowane jest przez Kodeks Spółek Handlowych. Według jego zapisów, jest to podmiot, prowadzący działalność pod własną firmą, w której odpowiedzialność co najmniej jednego udziałowca jest ograniczona do wysokości wkładu. Wspólnik taki nazywany jest komandytariuszem – stąd nazwa spółki. Oczywiście w spółce tego typu musi występować również co najmniej jeden wspólnik, odpowiadający za jej zobowiązania bez ograniczeń (komplementariusz). 

Umowę spółki komandytowej należy sporządzić w formie aktu notarialnego. W praktyce bardzo często można spotkać wyspecjalizowane podmioty, które pomagają w tym. Przykładowo w stolicy Wielkopolski, bez problemu znajdziemy firmę świadczącą usługi księgowe Poznań Grunwald to idealna lokalizacja oferująca też pomoc w rejestracji spółek prawa handlowego. Dzięki temu możemy skorzystać z fachowej wiedzy i sprawdzonych wzorów umów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dbać o niemowlęcą skórę?
Jak dbać o niemowlęcą skórę?
Skóra niemowląt jest bardzo cienka i delikatna, a przy tym wyjątkowo podatna na przegrzanie oraz wychłodzenie. Jak by tego było […]
Długi rodzinny weekend – 3 miejsca, które warto zobaczyć
Długi rodzinny weekend – 3 miejsca, które warto zobaczyć
Czas spędzany z rodziną to wspaniałe chwile, które pozwalają się nam odprężyć i zapomnieć o problemach zawodowych. Weekend to znakomita […]
Co przygotować przed targami branżowymi?
Co przygotować przed targami branżowymi?
Targi branżowe to idealna szansa na zaprezentowanie oferty produktowej albo usługowej własnej firmy, a ponadto na podtrzymanie kontaktu z dotychczasowymi […]
Ostatnie wpisy