Jak efektywnie organizować swoją pracę w biurze?
Pieniądze i biznes
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Jak efektywnie organizować swoją pracę w biurze?

Dobra organizacja jest podstawą sukcesu. Choć to stwierdzenie może wydawać się przesadzone, to schludne, uporządkowane miejsce pracy, a także wszystkie jego elementy istotnie wpływają na efektywność pracy. Porządek „w papierach” oszczędzi nam stresu oraz pozwoli poukładać sobie wszystko nie tylko na biurku, ale też i w głowie. Mając wszystko pod kontrolą będziemy o wiele bardziej zrelaksowanymi jak i lepszymi pracownikami.

Kategorie i archiwizacja

Na początku warto wszystkie przedmioty podzielić na kategorie i je pogrupować. Długopisy, ołówki oraz markery warto trzymać razem, w miejscu łatwo dostępnym – w najwyższej szufladzie lub w kubku na biurku. W zasięgu ręki powinniśmy mieć także notatnik lub karteczki post it. Przydadzą się do notowania nowych pomysłów, zadań do zrobienia lub pilnych spraw, które musimy szybko załatwić. Wszystkie dokumenty, a także przedmioty, których nie używamy na co dzień, powinny znajdować się w innym miejscu. Jednak to, że nie korzystamy z nich wielokrotnie w ciągu dnia nie znaczy, że możemy wrzucić je byle jak do pudełka i o nich zapomnieć. Nigdy nie wiadomo, kiedy będziemy musieli po nie sięgnąć, dlatego dobrym pomysłem jest zebranie je w mniejsze partie – według miesiąca, roku czy projektu – a następnie umieszczenie w segregatorze, teczce bądź wspomnianym już pudełku. Aby nie pogubić się w tym, co gdzie jest, warto sięgnąć po etykiety samoprzylepne – wystarczy je nakleić w widocznym miejscu i napisać słowo kluczowe. To podstawy organizacji, które mogą stanowić inspirację do dalszego poszukiwania optymalizacji miejsca pracy. Spróbujmy ogarnąć przestrzeń wokół nas, a zobaczymy, jak wielką wagę ma porządek.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Reklamy Google Ads: jak najlepiej wykorzystać reklamy kontekstowe
Reklamy Google Ads: jak najlepiej wykorzystać reklamy kontekstowe
Reklama kontekstowa to potężne narzędzie do generowania zwrotu z inwestycji w cyfrowe kampanie marketingowe. Google Ads pomaga Ci to zrobić, […]
Wycena nieruchomości – kto może jej dokonać?
Wycena nieruchomości – kto może jej dokonać?
Warto poznać wartość swojego majątku. Wtedy można między innymi zawrzeć korzystną umowę o ubezpieczenie. Często też po prostu zastanawiamy się […]
Na co zwrócić uwagę wybierając sofę?
Na co zwrócić uwagę wybierając sofę?
Urządzanie salonu wiąże się z niełatwymi decyzjami. Spędzamy tam sporą część naszego czasu. Poza tym salon to pomieszczenie, do którego […]
Ostatnie wpisy