Home > Pieniądze i biznes > Czy każdy sklep internetowy można wypozycjonować?

Czy każdy sklep internetowy można wypozycjonować?

Wiele osób, które swój biznes opiera na działalności e-commerce, czyli posiadają różnego rodzaju sklepy internetowe, zastanawia się czy ich witryna powinna być pozycjonowana. Tak naprawdę, wszystkie działalności internetowe, pozycjonowanie powinny traktować jako priorytet. I nie ma tutaj znaczenia czy ich sprzedaż trwa przez cały rok, czy jest wyłącznie sezonowa.

Sezonowość w e-commerce

W większości branż, można rozróżnić dwa sezony, które odzwierciedlają zapotrzebowanie na dany produkt lub usługę w określonym czasie. Pierwszym jest sezon wysoki, który definiuje najwyższą sprzedaż produktów lub realizowania usług. Drugim jest sezon niski, który wbrew pozorom i tak może generować spore zyski. A to jest w dużej mierze zasługa prawidłowej optymalizacji strony internetowej.

Można więc stwierdzić, że SEO jest istotne w każdym rodzaju działalności internetowej o każdym czasie. Analizy pokazują, że dzięki pozycjonowaniu, nawet w potencjalnie martwym sezonie, niektóre sklepy mogą liczyć na całkiem spory ruch na stronie.

Strategie marketingowe – dlaczego są tak istotne?

Utworzenie sklepu internetowego od podstaw, lub zainwestowanie w odpowiedni szablon, to tylko jeden z pierwszych kroków w celu zapewnienia stałej sprzedaży w e-commerce. Istnieje wiele różnych strategii mających na celu przyciągnięcie ruchu do danej witryny, ale jedną z najlepszych długoterminowych jest zdecydowanie optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek.

Dlatego też kolejnym krokiem zaraz po dopasowaniu właściwej budowy strony, zarówno pod kątem interfejsu jak i użyteczności, jest inwestycja w pozycjonowanie. Prawdopodobnie najlepiej wykona to zadanie profesjonalna agencja SEO, która posiada nie tylko doświadczenie, ale również talent.

Firma pozycjonująca powinna posiadać spore doświadczenie, ponieważ najlepsze efekty przynosi nie teoria a praktyka. Agencja iCEA jest jedną z grup, które oferują klientom, już na samym początku współpracy, bezpłatny audyt. Dzięki temu, zleceniodawca może na starcie dowiedzieć się, co należy poprawić oraz jakie modernizacje wprowadzić, aby strona sklepu była lepiej widoczna dla potencjalnych klientów.

Oprócz tego, agencja SEO działa w pełni transparentnie – zdaje raporty z każdego wykonanego etapu pracy i kładzie największy nacisk na dalszy rozwój biznesu przedsiębiorcy. Taki audyt może być wykonany na dwa sposoby – pod kątem stricte biznesowym, oraz wyłącznie pod kątem optymalizacji strony www.

Pozycjonowanie – nr 1 rentowności

Nawet 93% aktywności online rozpoczyna się od zapoznaniem się z wynikami wyszukiwania. Właściciele sklepów internetowych, którzy unikają optymalizacji pod kątem wyszukiwarek mogą szybko przekreślić swoje szanse na powodzenie w branży. Szczególnie jeśli jest ona bardzo konkurencyjna. Może to być bardzo inwazyjne dla założonych wcześniej celów e-commerce. W związku z tym, firmy internetowe starają się zoptymalizować swoje witryny, aby wykreować tym samym większy ruch na swojej stronie a tym samym zwiększyć sprzedaż, znajomość marki oraz zainteresowanie ofertą.

Obecnie optymalizacja pod kątem wyszukiwarek osiągnęła tak wysoki poziom zaawansowania, że większość osób, nawet tych posiadających podstawową wiedzę o SEO, nie może poradzić sobie z samodzielną optymalizacją. Dlatego też, chcąc zatrudnić specjalistyczną firmę pozycjonującą, warto zapoznać się z ofertą grupy iCEA na https://www.grupa-icea.pl/.

Czy SEO generuje ruch?

Na pytanie, czy SEO daje większy ruch – nie ma innej odpowiedzi poza twierdzącą. Wszystkie dostępne analizy świadczą o tym, że aktualnie, bez prawidłowej optymalizacji, sklepy internetowe nie będą przynosić zysków. To nie powinno dziwić. Technologie internetowe ewoluowały znacznie szybciej niż zakładano. Tylko specjaliści są w stanie ocenić jego pełny potencjał. SEO to praktyczny zestaw taktyk, który ma na celu wygenerowanie ruchu. Jeśli docelowi potencjalni konsumenci odwiedzają witrynę sklepu, tym większe prawdopodobieństwo, że jeden (lub kilku) z nich stanie się jej klientami (niektórzy stałymi).

Zasadniczo, na każdych 100 klientów odwiedzających stronę, od dwóch do trzech dokonuje zakupu. Właściwie wdrożona strategia optymalizacji może zwiększyć liczbę odwiedzających. Można założyć, że na każde 1000 dodatkowych osób odwiedzających, otrzymanych dzięki strategii SEO, może pojawić się nawet 25-30 nowych klientów. W tym wypadku liczby mówią same za siebie i przemawiają na korzyść takiego rozwiązania.

To wszystko pokazuje jak niezmiernie ważną kwestią jest optymalizacja strony. Można pokusić się o stwierdzenie, że bez wsparcia profesjonalistów z tej dziedziny, internetowy biznes skazany jest na powolne wyprzedzanie przez bardziej świadomą wartości pozycjonowania, konkurencję.

Wzrost ruchu oraz konwersji na stronie, powstały w wyniku zastosowania właściwie dopasowanej strategii SEO, przekłada się na dalszy rozwój biznesowy. Właściciele startupów powinni uwzględnić zatem koszty wynagrodzenia agencji w swoim biznesplanie, ponieważ praca przez nią wykonana stanowi jeden z filarów gwarantujących powodzenie w branży e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedemnaście − dwanaście =